יום רביעי, 25 ביוני 2014

ברוכים הבאים לבלוג המחשבות שלי

מכירים את זה שיש לכם מחשבה או תובנה מפתיעה? אולי היא אפילו לא מפתיעה אלא פשוט משהו שאתם מכירים או יודעים ושכחתם, או שסיפרו לכם על זה ועד כה מעולם לא הבנתם מה העיניין?

לי זה קורה המון בטיולים. הטבע בעיני מספק את התשובות הטובות ביותר. בשנים האחרונות הרבה מהאמירות שגדלתי עליהן איבדו את תוקפן, אני בוחרת להסתכל על החיים אחרת ממה שחונכתי שנכון, והשהייה בחוץ מספקת לי השראה ואת זוית הראיה האחרת.

לדוגמא, אחד הדברים הכי חזקים שגדלתי עליהם הוא שאני חייבת להיות הכי טובה או שאני כלום. כמובן שזה לא נאמר במילים הללו אף פעם, אבל השקפת העולם הזאת התבטאה במעשים. אם מישהי היתה מתלבשת טוב יותר שאלו אותי למה, אם היתה מישהי עם ציון יותר גבוה שאלו אותי למה, כשמישהי התחתנה שאלו אותי למה היא ולמה את לא מספיק טובה כדי להתחתן. למזלי הייתי ילדה נבונה ואת הרמז הבנתי עוד מילדות - אני צריכה להיות הכי טובה או שאני לא שווה.
אבל היופי הוא בעיני המתבונן. כי מי יוכל להגיד מה בעצם יותר יפה - שקיעה מעל הים ביום בהירשקיעה ביום מעונןאו לראות את השמש נעלמת בהרים ולא ביםכל אחד מהמראות הללו יפהמעורר השראהמדהים ולא ניתן להשוות בין יופיים.



בטיולים באה אלי ההשראה, המחשבות מסתדרות ובכלל החיים נראים הרבה יותר פשוטים. את ירח הדבש אריק ואני עשינו בשביל ישראל - עשרה ימים, מצומת כח עד לעתלית. המציאות מנקודת מבטי אינה זהה למציאות מנקודת מבטו של מתבונן אחראני ואריק החלטנו לכתוב את המחשבות שלנו בנפרד ולשתף אחד את השנייההצצה לתוך עומקי הדמיון ביני לבין החבר הכי טוב שלי.

אני כתבתי, אריק קצת פחות. אני אמשיך לכתוב את המחשבות, ולחלוק את המחשבות איתכם, אולי אזכה מכם לזוית הסתכלות נוספת...