יום שני, 29 בספטמבר 2014

המפגש עם אבא

23.09.2014


אנחנו עכשיו בדרך לגרמניה. מה שאומר שהיום בצהריים אני אפגוש את אבא שלי שאותו לא ראיתי 23 שנים ושאיתו גם לא דיברתי 23 שנים עד לפני כשלושה חודשים. לפני שלושה חודשים אריק שכנע אותי שכדי לפתור את הבעיות שיש לי עם/לגבי אבא שלי, כדאי שאני אתקשר ואדבר איתו. הוא מצא את הטלפון שלו ואני התקשרתי. אחרי טריק נוסף שאריק עשה כשהוא הזמין טיסה לגרמניה, הוא הצליח לשכנע אותי שאפשר לנסוע לבקר את אבא כי אבא שלי אמר שהוא דווקא היה שמח אילו היינו באים לבקר אותו.
אז אני לא יודעת מה יצא מהמפגש. אנשים רבים, כולל אריק, חושבים שיש לי מלא שאלות לשאול אותו ויש הרבה דברים שאני לא יודעת ובגלל חוסר הודאות אני מסתבכת עם עצמי. 
האמת יש לי רק שאלה אחת - אתה אוהב אותי?

אני חייבת להגיד שאני כועסת עליו. לפחות כעסתי הרבה שנים. כעסתי על כל מיני דברים - על זה שהוא עזב אותי ואת אמא, על זה שהוא לא שמר על קשר כשגדלתי, על זה שהוא לא הגן ולא שמר עלי כשהייתי צריכה את זה, והייתי צריכה את זה, ועל זה שכשחיפשתי אותו לפני 13 שנה הוא לא ענה ולא הגיב.
בטוח שלכל אחד מהדברים הללו יש הסבר הגיוני שקשור ביחסים של אמא שלי ואבא שלי, שקשור בנסיבות ואולי קשור באישיות של אבי. החיים הם מורכבים וממרום 31 השנים שלי אני מבינה שלפעמים אין ברירה טובה אלא יש ברירה פחות גרועה. אבל זה לא משנה כל כך, כי כשהייתי בת 3 והוא עזב היה לי הסבר אחד בלבד לזה - הוא לא אוהב אותי. ומפה כבר התחלתי לבנות את תפיסת עולמי והפרשנות שלי של העולם נבנתה על האקסיומה הזאת. אז עם כל הכבוד להסברים לכל מיני שאלות, יש רק שאלה אחת שמעניינת כי עליה ביססתי את השקפת עולמי.  

במהלך השנים הצלחתי לשנות הרבה מהאמונות השגויות שלי שנבעו מהאקסיומה הזאת. אבל עדיין היה משהו לא פתור. לא הצלחתי להפריך את האקסיומה הבסיסית הזאת. הייתי מצליחה גם ללא הביקור, אבל היה לוקח לי יותר זמן. 

אבל גם לא צריך להיות דרמטיים כל כך.  האמת ששיחות הטלפון עד כה הראו לי שאבא שלי אוהב אותי. 
אז המפגש עצמו יהיה בטח רגשי ומעניין. יש לי אחים למחצה חדשים. אני אעדכן בקרוב.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה