יום שני, 26 בינואר 2015

החיים הפשוטים 2

אחרי המילפורד חזרנו ל queenstown לטפס. התקשרנו לאנה וכריס, כן ההם מהפוסט על פיינס פורד, וקבענו לטפס איתם. חיפשנו קמפינג ליד המצוק. באיזור של qweenstown רוב הקמפינגים הם בתשלום, אבל ראינו פניה לכיוון האגם וגילינו מקום יפה שלא רואים אותו מהכביש. זה היה מקום פרטי ולידו חנה רכב ועליו מספר טלפון. אריק התקשר לבעל המקום ושאל אם אפשר להשאר שם. בעל המקום הסכים. חנינו בדשא, אירגנו את הרכב לשינה וחיכינו לאנה וכריס. כשהם הגיעו, אכלנו ארוחת ערב מעולה, שתינו יין, קישקשנו והלכנו לישון. יש משהו במפגש עם חברים שתמיד משמח ומרגיע.

יום למחורת קמנו והלכנו לטפס ב wye creek, שהוא בהחלט אחד המצוקים הכי יפים בניו זילנד.  היינו במצוק הזה עשרה ימים לפני, עם מורגן ואריקה, והוא היה אחר לגמרי. הטבע בניו זילנד פשוט מדהים וחזק. הפרש של עשרה ימים בלבד והשלג שכיסה את כל הפסגות נמס, מה שגם הביא את נחל ה wye לגעוש ולעלות קצת על גדותיו. עשרה ימים בלבד! כשהיינו עם מורגן ואריקה טיפסתי מסלול אחד קצר של 5b ופשוט ופחדתי מאוד, בפעם השניה לאחר חימום על אותו המסלול טיפסתי את ה mission - מסלול של 5c שבארץ בכיף היה 6a, מסלול של 32 מטר שמרגיש כמו ריקוד על הקיר. חזרתי להוביל בבטחון. עשרה ימים בלבד ואפילו לא טיפסתי בהם!

הנוף מהמצוק

אריק מטפס 6c על ה monkey roof במצוק

הבית שלנו

בערב שוב בישלנו ארוחה ושוב הלכנו לישון בשטח באוטו. יום למחורת אנה וכריס היו ביום חופש מהטיפוס ואילו אנחנו הלכנו לעשות מולטיפיץ׳ פשוט כדי שאני אוכל לתרגל עבודה על מולטיפיץ׳. זאת היתה הפעם הראשונה שעשיתי את חלקי במולטיפיץ׳ - הובלתי את הפיץ׳ השני שהיה פשוט מאוד ובניתי תחנה. סוף סוף התחלתי להנות ממש ממולטיפיצ׳ים. הסיבה בפוסט הבא. נפגשנו להמבורגר בעיר ונסענו שוב לישון במקום החופשי והכבר די קבוע שלנו.

בבוקר קמנו, אכלנו ארוחת בוקר, נסענו לטפס במצוק ליד queenstown, ובערב נסענו לקאמפ בדרך לטרק. לפני שניגשנו להכנת ארוחת שישי עשינו רחיצה באגם הקר, כזאת עם סבון אקולוגי, שתי שניות ורצים לחוף כי פשוט קפוא, אבל אחרי זה ההרגשה נקיה ונהדרת. אירגנו ארוחת שישי לתפארת - יין טוב, אוכל טוב והכי חשוב חברה מעולה. למחורת יצאנו לטרק.

מפחיד במולטיפיץ'

הנוף מהמצוק

היו לי תוכניות גדולות - רציתי לעשות באזור את ה rees-dart שנחשב לטרק יפה מאוד ופחות מסודר מהמילפורד, אבל הוא היה לחמישה ימים, רציתי לעשות גם את ה caples-greenstone שגם הוא נחשב ליפה והוא לשלושה ימים. אבל כרגיל תוכניות לחוד ומציאות לחוד - לא נשאר לנו מספיק זמן באיזור. אז מצאנו טרק קצר - עשר שעות, עם ביקתה באמצע, ואפשר לעשות אותו ביומיים.  זהו ה mcintosh loop. טרק יפיפה המשקיף לפסגות מושלגות ולאגם. בלילה ישנו בביקתה שהינה חופשית היות וזהו טרק לא מתוייר, והביקתה בסיסית. אגב בסיסית בניו זילנד זה לא בסיסי בכלל - יש 4 מיטות, 8 מזרונים גדולים, מטבח, חדר שינה, שירותים בחוץ, אפילו נייר טואלט יש בשירותים. אבל אין חשמל או גז או אספקת מים מהברז למי שמחפש את זה. אנחנו מבחינתינו הגענו למקום מושלם. ורק אנחנו היינו בטרק וזה היה חידוש מרענן בניו זילנד.
בישלנו ארוחת ערב, שתינו יין, למדנו לשחק ״קניפל״ ולימדנו את כריס ואנה לשחק יניב. תכלס לא צריך יותר מזה. סיימנו את הטרק למחורת, עם ארוחת צהריים בטבע של לחם, גבינה, אבוקדו וטחינה. וקינחנו במיקלחת באגם הקפוא וקפה.

חמישה ימים נהדרים שבהם בילינו בטבע בחברה טובה. חיינו פשוט - ישנו ברכב, הכנו את האוכל שלנו בעצמנו, התרחצנו בנהר. זה לא עלה הרבה כסף, לינה שילמנו רק לילה אחד וגם זה היה עשר דולר בלבד, וקנינו אוכל טוב. ונהנינו מכל מה שיש לטבע לתת - נופים מדהימים, מצוקים מעניינים ואנשים טובים לבלות איתם. שוב הדברים הבאמת חשובים באמת בחיים לא עולים הרבה כסף. כל השאר זה הרגלים רבים שאנחנו צריכים לשבור.

הנוף ב Macintosh loop

ועוד קצת נוף מהטרק שלמרות שאינו נודע היה אחד היפים והכיפיים בניו זילנד.
ואולי דווקא בגלל שאינו נודע?