יום רביעי, 17 ביוני 2015

תאילנד - הפעם היתה לי נחיתה קשה

הפעם, בניגוד לפעם הקודמת לפני שלושה חודשים, ההגעה לתאילנד היתה לי קשה. בעצם ההגעה לבנגקוק היתה מצויינת זאת הנחיתה באיים שהיתה קשה. היינו בטונסטי, שזה החוף שצמוד לריילי רק שבטונסאי יש בעיקר מטפסים. הבעיה היא לא טונסאי או ריילי, אני לא רוצה להכפיש כי אחר כך נהנתי ממש, הבעיה היא כנראה הציפיה שהיתה לי לעומת המציאות.

עיקר הקושי שלי היה להתמודד עם המחירים. כולם אומרים שתאילנד זולה, ואיזה כיף ונהדר זה לשבת ולשתות שייקים כל היום על החוף ולאכול אננס ולשתות קוקוס. אחלה. אני לא אגיד שתאילנד יקרה. אבל ניו זילנד היתה זולה יותר. ואם לא זולה יותר אז לפחות כמו תאילנד.

אז איך אחת המדינות היותר יקרות בעולם זולה כמו אחת המדינות היותר זולות? פשוט מאוד - בתאילנד חיינו סיגנון חיים שונה לגמרי - ישנו בבונגלו ולא באוטו או באוהל או כפי שעשינו בניו זילנד, ואכלנו במסעדות בניגוד לקניות בסופר ובישול שעשינו בעצמנו. וכך יצא שליום הוצאנו בתאילנד כמו בניו זילנד. נכון שהאיים יותר יקרים מבנגקוק ומהצפון ונכון שהגענו בשיא העונה - חופשת החורף של רוסיה ואירופה. ועדיין, תאילנד לא נראתה לי זולה. מה גם שבגלל שכל דבר עולה מעט (5-10 שקלים) יש נטיה לקנות יותר, ובצורה מיותרת.

אני חייבת לציין גם שלא התפרענו לא מבחינת אוכל ולא מבחינת מקום המגורים. אילו היינו לוקחים מלון עם בריכה ו/או מיזוג בחדרים, תאילנד היתה יקרה יותר מניו זילנד. איכשהו בעיני זה לא חובה - לחיות במלון, בריכה, מיזוג וכו. אני הייתי מאוד שמחה לגור באוטו או באוהל בניו זילנד. לא הרגשתי שחסר לי דבר. כנל לגבי האוכל - מסעדות לא נראה לי כמו משהו חשוב במיוחד. להפך, האוכל שאכלנו בניו זילנד היה מעולה, הכנו אוכל בריא וטוב. ואני מאוד מאוד נהניתי מהאוכל התאילנדי אבל כנראה שהייתי נהנית לא פחות מלבשל אותו לבד.
שוב הדברים שבשבילם היינו שם - הנוף, והמצוקום, היו בחינם.

אחרי יומיים נרגעתי. פשוט קיבלתי את זה שזה המחירים של דברים באיים ושבכל מיקרה אנחנו לא משלמים הרבה ופשוט הצלחתי לשחרר ולהתפנק. פגשנו אנשים נהדרים ובילינו נהדר - עם כל אותם שייקים ופנקייקים ואננסים. זאת פשוט שאלה של ההבדל בין הציפיה למציאות שיצרה לי נחיתה מאוד קשה באיים. ברגע שהצלחתי להתאחד עם המציאות נרגעתי.




טונסאי - הנוף מהחוף




הקופים מסתובבים חופשי
קופים מסוג אחר
תמונות נוספות ממסלולי טיפוס בהמשך
המגוון היה מטורף


הנוף ממרומי אחד המסלולים

נוף דומה מאותו המסלול.
נשארתי רבע שעה למעלה להתפעל מהנוף




























נוף מתוך מערה.
ישנה מערה קצרה שעוברים בה ולבסוף יוצאים בצד השני של האי
עם הנוף הזה שנגלה לעינינו

ההבדל בין הציפיה והמציאות הוא שגרם לי לקשיים.
ברגע שקיבלתי את המציאות, נרגעתי.




הכרנו חברים חדשים - מאוד עודד ושיפר את החוויה


















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה