יום שלישי, 11 בנובמבר 2014

איבל טזמן - Abel Tazman

שלושה ימים מהממים בטרק הכי יפה שעשינו עד עכשיו.
ביום השני לא הפסקתי להגיד ״וואו״, ״יואו״, ״מהממם״ ו״אאהההההאאאהה״. טוב מה אני מספרת תראו קצת תמונות.

איבל טזמן הוא טרק חופים. חופים מהממים - אוקיינוס בצבע טורקיז, חול צהוב, ויער טרופי ירוק (הם קוראים לזה שיחים bush). הטרק המלא הוא חמישה ימים. אבל בגלל שהטרק לא מעגלי וכדי לפשט את הלוגיסטיקה החלטנו לקחת water taxi כמו שהמליצו לנו לאחד החופים ,Totaranui , ומשם כבר עשינו שלושה ימים בקמפינג.

כל זה היה מלא מים
היום הראשון כלל מעבר חוף שניתן לעשות אותו רק בזמן שפל. בחופים הללו נמדד הפרש של 4 מטר בין גאות ושפל, ואנחנו היינו בלילה של ירח מלא, כשהפרשי הגאות והשפל הכי גדולים - מעשית זה אומר שכשיש שפל יש קילומטרים של אדמה שניתן ללכת עליה. בבוקר עברנו במפרץ עם סירת מנוע ואז בצהריים חצינו ברגל. ראינו גם כרישה באמצע המלטה שנסחפה לחוף בגאות או לא הספיקה להמליט בשפל ולחזור לאוקיינוס. לצערנו היא כבר היתה מתה וכך גם העובר.

לקח לנו שלוש וחצי שעות אחרי החלק שאותו חצינו בשפל ועד שהגענו לקמפינג שאליו נרשמנו. אמרו לנו שזה רק שעתיים של הליכה, ואנחנו עצרנו ולקחנו את הזמן. הגענו לפיסת גן העדן שבה הקמנו את האוהל רק לקראת שקיעה, בישלנו ארוחת ערב, ועד שסיימנו לאכול כבר היה חושך. ואז כמו שאריק הגדיר ״הם הדליקו איזה משהו מוזר על האי שממול״. מבט ממוקד יותר על כדור האור הזוהר שיוצא מהאי גילה שזה הירח - עגול, מלא, קרוב ומאיר במיוחד.   גן עדן!
למחורת קמתי ב 5 וחצי בבוקר לצפות בזריחה.זריחה כזאת זה לא משהו שמפספסים.
הבית שלנו. בגן עדן פרטי

זריחת הירח

זריחה מעל האוקיינוס.
בשביל זריחה כזאת שווה גם לקום ב5 וחצי בבוקר

היום השני היה מהמם עוד יותר. הקטע בין Bark Bay ל Anchorage הוא מדהים, יפיפה ולא מהעולם הזה. האמת שהיופי היה לראות את האוקיינוס והלגונות בזמן גאות והמון מפרצים קטנים שניתן לגשת אליהם - פיסות חוף פרטיות קטנות. הן בטח היו פרטיות כי טיילנו לפני העונה. זה קטע שפשוט שווה לקחת את הזמן ולעשות לאט וללכת לחופים ולתצפיות השונות. סימנו את היום מוקדם, היה לי זמן לעשות יוגה, ואז אחרי ארוחת הערב הלכנו לטיול קצר ל Te Pukatea Bay או כמו שצעקתי שם בשימחה ״חוף פרטי, חוף פרטי״! ישבנו עם כמה מטיילים נוספים סביב מדורה והלכנו לישון.

חוף פרטי !!!!

והציפור השניה תקפה אותי כי התקרבתי לקן

קינון

היום השלישי בין Anchorage ל Marahu היה פשוט יחסית ועם תצפיות יפיפיות לאוקיינוס. סיימנו בצהריים ושתינו בירה.

איבל טזמן הוא כנראה הטרק הכי יפה שעשינו עד עכשיו. ההגעה בסירה הוסיפה המון שכן הסקיפר נכנס לכל מיני לגונות יפות והסביר על המקומות השונים. חשוב לתכנן אותו בהתאם לזמני השפל וכמו שאמרו לנו תמיד אפשר להתייעץ עם אנשי ה DOC במרכז המידע בנלסון.